کاربرد شیر گازی سارا

کاربرد شیر گازی سارا

شیر Ball valve به شیر دسته گازی معروف است از یک پوسته یا بدنه اصلی تشکیل شده است که یک جسم کروی توپی شکل که به یک شفت متصل شده که از طریق این شفت توپی باز و بسته شده و جریان قطع و وصل می شود. اجزاء شیر گازی سارا گاز متشکل است از بدنه برنجی اهرم تحریک تفلن آب بندی ساق و ساقچه (توپی) سیت (نشینگاه) دسته گازی با روکش پلاستیکی همراه با واشر و مهره برای اتصال دسته به شفت. شیر گازی برنجی سارا گاز یکی از پرمصرف ترین و کاربردی ترین محصولات تولیدی کارخانجات تولیدی سارا گاز می باشد که از این شیرها جهت قطع و وصل جریان گاز استفاده می شود و در سایزها 2/1 اینچ تا 4 اینچ به صورت اتصال رزوه ای و با فشار کاری 16PN با بهترین کیفیت به بازار عرضه می گردد.

دنده های استفاده شده در شیر گازی های سارا گاز دارای استاندارد NPT بوده و با انواع سردنده های عرضه شده در بازار سازگاری دارد. شیرگازی سارا گاز در دسته بال والوهای توپی قرار می گیرد. دلیل قرار گرفتن این شیرآلات در دسته شیرآلات توپی به جهت تعبیه جسم توپی شکل متصل شونده به شفت می باشد که سبب قطع و وصل جریان سیال می شود.

به طور کلی شیر گازی جهت قطع و وصل کردن جریان گازدرون خطوط لوله مورد استفاده قرار می گیرد در تاسیسات خانگی و یا صنعتی و قابل نصب در مکان مختلف چون تاسیسات گازرسانی های مختلف، ورودی مجتمع ها و ساختمان های اداری، قبل از کلیه لوازم گازسوز برای قطع و وصل شدن جریان سیال درون لوله، جهت قرار گرفتن سوراخ توپی بایستی در جهت عمود بر مسیر جریان باشد که با چرخش دسته در قوس 90 درجه جریان درون انشعاب را قطع یا وصل نماید.

معمولاٌ از شیر گازی در منازل مسکونی قبل از هر قسمتی که نیاز به استفاده باشد همچون اجاق گاز ، پکیج، فر گازی، بخاری، روشنایی گازی، موتورخانه مرکزی و ورودی واحد های از اینگونه شیرهای دسته گازی استفاده می شود که می تواند به سرعت مسیر حرکت گاز را بسته یا باز نماید. البته این شیر قابلیت تنظیم فشار گاز را نیز دارد ولی به دلیل اینکه تمامی وسایل گاز شوز خود مجهز به سیستم های کاهش و افزایش فشار یا دما می باشد دیگر نیازی به این کار نیست و غالباٌ از این شیر برای فقط بستن یا فقط باز کردن مسیر حرکت سیال استفاده می شود. البته از خصوصیات مثبت دیگر این شیر نرم و روان بودن باز و بسته کردن دستگیره می باشد و علاوه بر آن به دلیل مسایل امنیتی قابلیت این را دارد که بتوان دستگیره نصب شده بر روی شیر را به وسیله یک مهره و واشری که بر روی آن می باشد از شیر جدا نمود که از احتمال بروز حوادث بعدی جلوگیری نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *